Çalışan Bağlılığı Programlarında bunlara dikkat ediyor musunuz?

Çalışan bağlılığının faydaları artık inkar edilemez boyutlarda…

  • Organizasyonlar fayda sağlıyorlar çünkü bağlı çalışanların daha iyi performans gösterdikleri birçok çalışmayla ispatlanmış bir gerçek.. Ayrıca bağlı çalışanlar verimlilik, karlılık ve daha az iş günü kaybı gibi konularda da daha iyi sonuçlara ulaşıyorlar.
  • Müdürler  fayda sağlıyor çünkü kendi ekiplerinin çalışma yapısını daha iyi kavrayabiliyor, çalışanlarının hedefleri ve sorumlulukları konusunda netlik sağlıyor ve ekiplerini takdir ederek onlarla yakın ilişki içinde olabiliyorlar.
  • Çalışanlar  fayda sağlıyor çünkü dinlendiklerini hissediyorlar, fikirleri iyileştirme eylemlerine dönüşebiliyor bu da olumlu bir değişimi yaratarak tatmin edici bir iş ortamını yaratabiliyor.

Daha önce de bahsetmiştim, çeşitli anket ve benzeri ölçme metotlarını kullanıp çalışan bağlılığı ölçüldükten sonra bu “puanı” yükseltmek insan kaynakları bölümüne verilen bir “görev” oluyor ve bir sonraki ankete kadar insan kaynakları bu konuyla ilgili bazı programlar, fikirler geliştiriyor. Çoğunlukla bu eylem fikirleri çalışanlardan geliyor ve daha çok “kısa vadeli” ve “somut” iyileştirmeler daha kolay yapılabilir oluyor. Bir kahve makinası aldırmak, haftada bir gün serbest kıyafetli olabilmek veya ofis dışında bir sosyal aktivite gibi… Fakat çoğu kez bu “programlar” istenen etkiyi yaratmıyor. Bu sadece bağlılık “puan”larından anlaşılacak birşey değil, genel çalışan memnuniyeti, kendine düşenden daha fazlasını yapan “bağlı” çalışan sayısı, insanların birbirlerine olan davranışları, başka firmadan teklif geldiğinde giden çalışan oranı gibi aslında çalışanların kalplerine uzanan bir süreç söz konusudur… Bu yazıda bu tür “programların” başarılı olabilmesi için dikkat edilebilecek bazı konulara dokunmak istiyorum.

1. Programın amacı herkes tarafından anlaşıldı mı?

Programın amacı herkese açıklandı mı? Bu sadece bir listede belli eylemlere “tik” atma programı mı? Burada insan kaynakları bölümünün iç iletişim konusuna özel önem vermesi gerekiyor, gerçekten amacı, varılmak istenen hedefi ve süreci net anlatabilmek ve insanların katılımını sağlamak programın başarısını arttıracaktır.

2. Program sadece insan kaynaklarının bir eylemi gibi mi görünüyor?

Bir çalışan bağlılığı programı yaratmak genelde insan kaynaklarının sorumluluk alanına giriyor… Bu kabul edilebilir… İnsan kaynakları programın içeriğini belirleyebilir veya dışarıdan bir program satın alabilir, süreç içerisinde koçluk ve destek vererek programa katkı sağlayabilir. Fakat bu tüm çalışanları ilgilendiren bir programdır, herkes sorumluluk almalıdır. Bu program sadece insan kaynakları ile özdeşleşirse, insanlar işin içine girmeme eğilimi gösterebilirler.

Çalışan Bağlılığı sadece insan kaynaklarının değil, herkesin konusu, herkesin sorumluluğudur.

3. Sorumluluklar net bir şekilde belirlenmiş mi?

2. maddeyi takip edecek şekilde… organizasyondaki insanlar, müdürler rollerini biliyorlar mı? Çalışanlarla birlikte bölüm müdürleri de sorumluluk almışlar mı? Herkes onlardan neler beklendiğini biliyorlar mı?

4. Bağlılık anketine ve sonucuna çok fazla önem mi veriliyor?

Çalışan bağlılığı anketi önemlidir, programın başarısı için bir ölçüttür. Fakat eğer anket “tek” amaç olursa bence çalışanların kalplerine ulaşma, onları şirkete bağlama amacına ulaşması zorlaşır. Ayrıca çalışan bağlılığı programları kısa sürelü olmamalı, en az üç aylık programlar olmalıdır. İç iletişim anket sonrası ve anket kapandıktan sonra da sürmelidir. Çalışan bağlılığı uzun süreli bir spordur, kaslarımızı geliştirdiğimiz gibi uzun süreye ve sürekliliğe ihtiyaç vardır.

5. Müdürler sonraki aşamada ne yapacaklarını biliyorlar mı?

Müdürler çalışan bağlılığı konusunda önemli işleve sahiptirler. Ekipleriyle sürekli iletişimde olup bağlılık eylemlerine katılırlar. Bağlılık programından sonra da müdürlerin kurulan bu olumlu iletişimi sürdürmeleri önemlidir.

Şirketinde çalışan bağlılığı programı uygulamak isteyip bu konuda sohbet etmek isteyen insan kaynakları müdürleriyle zevkle sohbet edebiliriz

Kaynakhttps://www.quantumworkplace.com/future-of-work/why-employee-engagement-programs-fail

Çalışan Bağlılığı Programlarında bunlara dikkat ediyor musunuz?” için bir yanıt

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.