Çalışanların şirketlere bağlılığı neden önemlidir?

Şirketlerde çalışanlar çoğunlukla performans baskısı altında çalışıyorlar, özlük haklarından maaşa, oradan çalışma koşullarına ve verilen hedeflerin gerçekçiliğine kadar değişik sorunlar var. Peki performansı arttırmanın daha kolay tanımlanabilecek bir yolu olabilir mi?

Yapılan araştırmalar şirketlerine yüksek bağlılık göstererek çalışan elemanların iş performanslarının arttığını ortaya koyuyor. Eğer şirketlere bağlılık derecesini üç seviyede tanımlarsak,

1 – Yüksek seviyede bağlı çalışanlar : Verilen görevin daha fazlasını yapan, içinde bulunduğu takımı ve şirketi sürükleyen, “yeşil” çalışanlar

2 – Şirketlerine bağlı olmayan çalışanlar : Sadece verilen görevi yapan, pasif, kendine göre bir savunma stratejisi geliştirmiş, daha iyi fırsat veya imkan bulduğunda şirketten ayrılabilecek çalışanlar, “sarı renkliler”…

3 – Şirketlerinden kopuk çalışanlar : Şirkete bir bağlılık hissetmeyen, sadece maaşının peşinde olan, verilen görevin altında performans gösteren, imkan olsa yarın şirkete gelmeyecek, duruma göre içerideki projelerde negatif yaklaşımla sabotaja kadar giden davranışlar gösterebilen çalışanlar, “kırmızılar”…

Araştırmalar gösteriyor ki, eğer sarı ve kırmızı çalışanların bağlılık seviyesi yeşile taşınırsa, şirketin toplam performansında dikkate değer bir artış elde edilebiliyor. Yani ürünlerin mükemmelliğinden, proseslerin yerleşmesinden önce çalışanların şirkete bağlılık göstermesi performans sonucu açısından daha değerli olabiliyor.

Peki sizce Türkiye’de bu üç kategori nasıl dağılım göstermiş olabilir ? Gallup’un 2013 yılında yaptığı bir araştırmaya göre, Türkiye’de yeşiller %7, sarılar %60, kırmızılar %33. Bu sonuçlar gerçekten şaşkınlık verici, yani demek oluyor ki, her 3 çalışandan biri duruma göre içinde bulunduğu şirketi & projeyi sabote etme potansiyeline sahip. Başka bir araştırmaya göre de, sarı ve kırmızı çalışanların maaşlarının %34’ü boşa gidiyor. Ayrıca sarı ve kırmızı çalışanlar sık sık iş değiştirdikleri için şirketlere maliyeti daha da fazla oluyor. Bu bulguya ben de kendi kariyerime baktığımda katılıyorum. Ne zaman şirkete, misyona, ekibe, lidere bağlılığım artsa, doğal olarak iş sonuçlarım da daha iyi oldu bugüne kadar…

Kısaca, tüm şirketler için çalışanların yaptıkları işi sevmesi, işe ve şirkete bağlılık hissetmesi ve buna göre işine zevkle yüreğini koyması bu dönemde yöneticiler, şirket sahipleri ve insan kaynakları direktörleri için kritik önemde görünüyor.

 

Çalışanların şirketlere bağlılığı neden önemlidir?’ için 5 yanıt

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.